I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Praxisépítés
Azonosító
BMEGT52S218
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
5
Gyakorlat
15
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Székely Vince
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
szekely.vince@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Szervezeti és üzleti coach szakirányú továbbképzési szak

Tantárgy szerepe:

Ajánlott félév: 3

Szak: Szervezeti és üzleti coaching szakpszichológus szakirányú továbbképzési szak

Tantárgy szerepe:

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.12.11.) az 581478/13/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.12.11-től.

Célkitűzések

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát valamint a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait. Képessé válnak egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elké-szítésére. Megismerik a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát. Olyan önismereti ta-pasztalatra tesznek szert, amely segíti őket az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kom-munikációjában. Tudatossá válnak abban, miként lehet a coaching praxist etikusan és jogszerűen működtetni. A kurzus keretei között megismerkednek a coaching munkát megalapozó jogi szabályozással, valamint azokkal az alapelvekkel, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat. A cél az autentikusan, szakszerűen és időben történő, az ügyfél valódi igényeire reagáló coaching munkára történő felkészítés.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát.
  2. Ismeri a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait.
  3. Ismeri és érti az érték fogalmát, az üzleti életben való alkalmazhatóságát.
  4. Ismeri a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát.
  5. Ismeri a coaching munkát megalapozó jogi szabályozást.
  6. Ismeri azokat az alapelveket, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat.
Képesség
  1. Képes egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítésére.
  2. Képes az önmarketingre, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjára.
  3. Képes a coaching vállalkozás minőségbiztosítására.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
  2. Folyamatos ismeretszerzéssel és a megszerzett ismeretek felhasználásával fejleszti önmagát.
  3. Törekszik a megszerzett tudását integrálni a mindennapjaiba (tanulás, magánélet, munka).
  4. Nyitott az új ismeretek befogadására.
  5. Nyitott a folyamatos önfejlesztésre és önreflexióra.
Önállóság és felelősség
  1. Rendszerszemléletben gondolkodik.
  2. Önállóan végzi az egyéni feladatok kiértékelését, elemzését, adott témához kapcsolódó kutatómunkát.
  3. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  4. Felelősséget vállal saját munkájáért.
  5. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában, vala-mint képes felismerni, hogy mikor van szükség külső segítségre.

Oktatásmódszertan

Előadások, egyéni (e-learning) feladat a moodle felületen, kérdőívek, IT eszközök és technikák használata, páros és csoportmunkában végzett órai feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Kötelező irodalom:
  • Órai kiadott anyagok.
  • Ajánlott irodalom:
  • Chandler, S., Litvin, R. (2017). A sikeres coach. Cor Leonis Kiadó.
  • Iordanou, I., Hawley, R., Iordanou, C. (2017) Values and Ethics in Coaching First Edition. Sage
  • Mietus, A. (2010) Ethical coaching across cultures: Ethical aspects of coaching and management in intercultural settings. Grin
  • Osterwalder, A. (2012). Üzletimodell-építés. Cser Könyvkiadó.
  • Williams, P., Anderson, S. H. (2004) Law and Ethics in Coaching: How to Solve and Avoid Difficult Problems in Your Practice. Wiley

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése e-learning házi feladatok és összegző tanulmányi teljesítményértékelés alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel az interaktív előadások és a kiscsoportos gyakorlatok folya-matában. B. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): online feladat, amelynek során a hallgató önállóan végez a meg-adott témában a tárgyhoz kapcsolódó kutatómunkát. C. Elméleti összefoglaló dolgozat (házidolgozat): melynek megjelenési formája az egyénileg készített há-zi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • aktív részvétel: 25
  • online feladat: 50
  • házidolgozat: 25
  • Összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 85-95
75-84
Közepes 65-74
Elégséges 50-64
Elégtelen 50 alatt

Javítás és pótlás

1. Az e-learning házi feladatok a leadási határidő után az előre megadott pótlási határidőkig díjmentesen pótolhatók. 2. Az összegző tanulmányi teljesítményértékelés a pótlási időszakban – első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 20
online feladat elkészítése 30
házi feladat elkészítése 50
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 50
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.

A félévben sorra vett témák

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát valamint a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait. Képessé válnak egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítésére. Megismerik a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát. Olyan önismereti tapasztalatra tesznek szert, amely segíti őket az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjában. Tudatossá válnak abban, miként lehet a coaching praxist etikusan és jogszerűen működtetni. A kurzus keretei között megismerkednek a coaching munkát megalapozó jogi szabályozással, valamint azokkal az alapelvekkel, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat. A cél az autentikusan, szakszerűen és időben történő, az ügyfél valódi igényeire reagáló coaching munkára történő felkészítés.

Előadások témái
1. Üzleti modellépítés alapelvei és gyakorlata.
2. Coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjai.
3. Egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítése.
4. Brandépítés és a brand kommunikáció módszereiés eszköztára.
5. Önismereti tapasztalat, amely segíti a hallgatókat az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjában.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Székely Vince egyetemi adjunktus szekely.vince@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.