Szak: Szervezeti és üzleti coach szakirányú továbbképzési szak
Tantárgy szerepe:
Ajánlott félév: 3
Szak: Szervezeti és üzleti coaching szakpszichológus szakirányú továbbképzési szak
Tantárgy szerepe:
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát valamint a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait. Képessé válnak egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elké-szítésére. Megismerik a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát. Olyan önismereti ta-pasztalatra tesznek szert, amely segíti őket az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kom-munikációjában. Tudatossá válnak abban, miként lehet a coaching praxist etikusan és jogszerűen működtetni. A kurzus keretei között megismerkednek a coaching munkát megalapozó jogi szabályozással, valamint azokkal az alapelvekkel, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat. A cél az autentikusan, szakszerűen és időben történő, az ügyfél valódi igényeire reagáló coaching munkára történő felkészítés.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát.
- Ismeri a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait.
- Ismeri és érti az érték fogalmát, az üzleti életben való alkalmazhatóságát.
- Ismeri a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát.
- Ismeri a coaching munkát megalapozó jogi szabályozást.
- Ismeri azokat az alapelveket, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat.
Képesség
- Képes egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítésére.
- Képes az önmarketingre, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjára.
- Képes a coaching vállalkozás minőségbiztosítására.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Folyamatos ismeretszerzéssel és a megszerzett ismeretek felhasználásával fejleszti önmagát.
- Törekszik a megszerzett tudását integrálni a mindennapjaiba (tanulás, magánélet, munka).
- Nyitott az új ismeretek befogadására.
- Nyitott a folyamatos önfejlesztésre és önreflexióra.
Önállóság és felelősség
- Rendszerszemléletben gondolkodik.
- Önállóan végzi az egyéni feladatok kiértékelését, elemzését, adott témához kapcsolódó kutatómunkát.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Felelősséget vállal saját munkájáért.
- Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában, vala-mint képes felismerni, hogy mikor van szükség külső segítségre.
Oktatásmódszertan
Előadások, egyéni (e-learning) feladat a moodle felületen, kérdőívek, IT eszközök és technikák használata, páros és csoportmunkában végzett órai feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Kötelező irodalom:
- Órai kiadott anyagok.
- Ajánlott irodalom:
- Chandler, S., Litvin, R. (2017). A sikeres coach. Cor Leonis Kiadó.
- Iordanou, I., Hawley, R., Iordanou, C. (2017) Values and Ethics in Coaching First Edition. Sage
- Mietus, A. (2010) Ethical coaching across cultures: Ethical aspects of coaching and management in intercultural settings. Grin
- Osterwalder, A. (2012). Üzletimodell-építés. Cser Könyvkiadó.
- Williams, P., Anderson, S. H. (2004) Law and Ethics in Coaching: How to Solve and Avoid Difficult Problems in Your Practice. Wiley
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése e-learning házi feladatok és összegző tanulmányi teljesítményértékelés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel az interaktív előadások és a kiscsoportos gyakorlatok folya-matában. B. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): online feladat, amelynek során a hallgató önállóan végez a meg-adott témában a tárgyhoz kapcsolódó kutatómunkát. C. Elméleti összefoglaló dolgozat (házidolgozat): melynek megjelenési formája az egyénileg készített há-zi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- aktív részvétel: 25
- online feladat: 50
- házidolgozat: 25
- Összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 85-95 |
Jó | 75-84 |
Közepes | 65-74 |
Elégséges | 50-64 |
Elégtelen | 50 alatt |
Javítás és pótlás
1. Az e-learning házi feladatok a leadási határidő után az előre megadott pótlási határidőkig díjmentesen pótolhatók. 2. Az összegző tanulmányi teljesítményértékelés a pótlási időszakban – első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 20 |
online feladat elkészítése | 30 |
házi feladat elkészítése | 50 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 50 |
Összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.
A félévben sorra vett témák
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát valamint a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait. Képessé válnak egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítésére. Megismerik a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát. Olyan önismereti tapasztalatra tesznek szert, amely segíti őket az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjában. Tudatossá válnak abban, miként lehet a coaching praxist etikusan és jogszerűen működtetni. A kurzus keretei között megismerkednek a coaching munkát megalapozó jogi szabályozással, valamint azokkal az alapelvekkel, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat. A cél az autentikusan, szakszerűen és időben történő, az ügyfél valódi igényeire reagáló coaching munkára történő felkészítés.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Üzleti modellépítés alapelvei és gyakorlata. |
2. | Coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjai. |
3. | Egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítése. |
4. | Brandépítés és a brand kommunikáció módszereiés eszköztára. |
5. | Önismereti tapasztalat, amely segíti a hallgatókat az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjában. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Székely Vince | egyetemi adjunktus | szekely.vince@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.