Versions
Department of Technical Education
Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 4
Objectives
The subject targeted to care the solve of problems according to the thesis.
Learning outcomes
Knowledge
- Familiarity with the most important communication methods.
Ability
- Ability to communication of scientific research results.
Attitude
- Shares and acknowledges the social responsibility and principal relation of the education profession to society and the surrounding world.
- Open and willing to disseminate and transmit the comprehensive perspective of the pedagogical profes-sion and that of practical collaboration in an authentic manner.
- Strives to solve problems in a collaborative way.
- When compelled to make decisions in unexpected situations or in those requiring a complex approach (s)he fully adheres to legal rules and ethical norms.
- Respects the personality of students.
- Sensitive to students’ problems, committed to provide students with the conditions for healthy personal-ity development.
- Strives to apply age-appropriate individual or group specific learning, teaching strategies and methods promoting the activity, interactive attitude and differentiation of students.
- Maintains a realistic view of the pedagogue’s role in the developmental evaluation process.
- Willing to ask for and accept professional assistance in exploring and solving conflicts and problems.
Autonomy and responsibility
- Responsibly contributes to the formation and justification of professional perspectives related to voca-tional training.
- Responsibility for adhering to the basic principles of the profession.
- Equally represents the technical and pedagogical principles and their correlation during professional ac-tivity.
- Authentic representation of the social role and basic attitude of the teaching profession.
- Cooperation with trained experts of other fields, especially that of the Pedagogy profession during the fulfilment of pedagogical tasks.
- Authentic representation of the social role and basic attitude of his profession.
- Commitment to the continuous development of the knowledge and learning skills of students, maintain-ing a realistic perspective of the significance of the taught subject in the education process.
- Commitment to evaluation techniques supporting the learning process.
Methodology of teaching
The sessions require written and oral communication, the knowledge and use of IT devices and techniques.
Materials supporting learning
- A tárgy moodle-tanlapján közzétett elemzések, diasorok és egyéb elméleti anyagok.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes pedagógiai alkalmazások fejlesztése vagy használata az értékelés szempontjai szerint.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelése: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó digitális pedagógia gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
5 | |
5 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A szakdolgozat aktuális állásának ismertetése, a felmerült problémák megoldása. |
2. | A szakdolgozat aktuális állásának ismertetése, a felmerült problémák megoldása. |
3. | Felkészülés a szakdolgozat védésére, a záróvizsgán bemutatásra kerülő ppt elkészítésére. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|