Versions

I. COURSE DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Course name
THESIS SEMINAR II.
Course code
BMEGT51S267
Course type
contact hour
Kurzustípusok és óraszámok
Type
Lessons
Lecture
5
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
0
Course leader
Name
Dr. Kata János
Position
teacher
Email adress
kata.janos@gtk.bme.hu
Organizational unit for the subject

Department of Technical Education

Subject website
Language of teaching
magyar - HU
Curriculum role of the subject, recommended semester

Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől

Subject Role: Kötelező

Recommended semester: 4

Pre-requisites
strong
None
weak
None
paralell
None
exclusive
None
A tantárgyleírás érvényessége
Approved before 2017, next revision: September, 2021

Objectives

The subject targeted to care the solve of problems according to the thesis.

Learning outcomes

Knowledge
  1. Familiarity with the most important communication methods.
Ability
  1. Ability to communication of scientific research results.
Attitude
  1. Shares and acknowledges the social responsibility and principal relation of the education profession to society and the surrounding world.
  2. Open and willing to disseminate and transmit the comprehensive perspective of the pedagogical profes-sion and that of practical collaboration in an authentic manner.
  3. Strives to solve problems in a collaborative way.
  4. When compelled to make decisions in unexpected situations or in those requiring a complex approach (s)he fully adheres to legal rules and ethical norms.
  5. Respects the personality of students.
  6. Sensitive to students’ problems, committed to provide students with the conditions for healthy personal-ity development.
  7. Strives to apply age-appropriate individual or group specific learning, teaching strategies and methods promoting the activity, interactive attitude and differentiation of students.
  8. Maintains a realistic view of the pedagogue’s role in the developmental evaluation process.
  9. Willing to ask for and accept professional assistance in exploring and solving conflicts and problems.
Autonomy and responsibility
  1. Responsibly contributes to the formation and justification of professional perspectives related to voca-tional training.
  2. Responsibility for adhering to the basic principles of the profession.
  3. Equally represents the technical and pedagogical principles and their correlation during professional ac-tivity.
  4. Authentic representation of the social role and basic attitude of the teaching profession.
  5. Cooperation with trained experts of other fields, especially that of the Pedagogy profession during the fulfilment of pedagogical tasks.
  6. Authentic representation of the social role and basic attitude of his profession.
  7. Commitment to the continuous development of the knowledge and learning skills of students, maintain-ing a realistic perspective of the significance of the taught subject in the education process.
  8. Commitment to evaluation techniques supporting the learning process.

Methodology of teaching

The sessions require written and oral communication, the knowledge and use of IT devices and techniques.

Materials supporting learning

  • A tárgy moodle-tanlapján közzétett elemzések, diasorok és egyéb elméleti anyagok.

General Rules

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Performance evaluation methods

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes pedagógiai alkalmazások fejlesztése vagy használata az értékelés szempontjai szerint.

Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating

  • részteljesítmény értékelése: 100%

Proportion of examination elements in the rating

  • :

Grading

%
Excellent > 95
Very good 90-95
Good 85-90
Satisfactory 80-85
Pass 50-80
Fail < 50

Correction and retake

Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó digitális pedagógia gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

Study work required to complete the course

Work type Amount of work hours
5
5

Approval and validity of subject requirements

Topics discussed during the semester

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Topics of lectures
1. A szakdolgozat aktuális állásának ismertetése, a felmerült problémák megoldása.
2. A szakdolgozat aktuális állásának ismertetése, a felmerült problémák megoldása.
3. Felkészülés a szakdolgozat védésére, a záróvizsgán bemutatásra kerülő ppt elkészítésére.

Lecturers participating in teaching

Name Rank Contact

Approval and validity of subject requirements