Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The subject aims to familiarise students with the practice and methods of measurements in the field of peda-gogy.
Academic results
Knowledge
- Familiarity with the most important methods of measurement and evaluation methods and systems.
Skills
- Ability to analysis of the results of measurement.
Attitude
- Shares and acknowledges the social responsibility and principal relation of the education profession to society and the surrounding world.
- Open and willing to disseminate and transmit the comprehensive perspective of the pedagogical profes-sion and that of practical collaboration in an authentic manner.
- Strives to solve problems in a collaborative way.
- When compelled to make decisions in unexpected situations or in those requiring a complex approach (s)he fully adheres to legal rules and ethical norms.
- Respects the personality of students.
- Sensitive to students’ problems, committed to provide students with the conditions for healthy personal-ity development.
- Strives to apply age-appropriate individual or group specific learning, teaching strategies and methods promoting the activity, interactive attitude and differentiation of students.
- Maintains a realistic view of the pedagogue’s role in the developmental evaluation process.
- Willing to ask for and accept professional assistance in exploring and solving conflicts and problems.
Independence and responsibility
- Responsibly contributes to the formation and justification of professional perspectives related to voca-tional training.
- Responsibility for adhering to the basic principles of the profession.
- Equally represents the technical and pedagogical principles and their correlation during professional ac-tivity.
- Authentic representation of the social role and basic attitude of the teaching profession.
- Cooperation with trained experts of other fields, especially that of the Pedagogy profession during the fulfilment of pedagogical tasks.
- Authentic representation of the social role and basic attitude of his profession.
- Commitment to the continuous development of the knowledge and learning skills of students, maintain-ing a realistic perspective of the significance of the taught subject in the education process.
- Commitment to evaluation techniques supporting the learning process.
Teaching methodology
The sessions require written and oral communication, the knowledge and use of IT devices and techniques.
Materials supporting learning
- A tárgy moodle-tanlapján közzétett elemzések, diasorok és egyéb elméleti anyagok.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes pedagógiai alkalmazások fejlesztése vagy használata az értékelés szempontjai szerint.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
| % | |
|---|---|
| Excellent | > 95-100 |
| Very good | 90-95 |
| Good | 85-90 |
| Satisfactory | 80-85 |
| Pass | 50-80 |
| Fail | < 50 |
Retake and late completion
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó digitális pedagógia gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
| Nature of work | Number of sessions per term |
|---|---|
| 17 | |
| 33 | |
| 100 | |
| 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
| Lecture topics | |
|---|---|
| 1. | Statisztikai alapeljárások SPSS-szel és excel-lel. |
| 2. | Önálló feladatok kiadása. |
| 3. | Statisztikai alapeljárások SPSS-szel és excel-lel. |
| 4. | Házi feladatok értékelése, megbeszélése. |
Additional lecturers
| Name | Position | Contact details |
|---|---|---|