Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course: to prepare the participants of the training for the reflective evaluation, to support and evaluate the practical pedagogical activities of the teacher candidates.
Learning outcomes
Knowledge
Ability
- full knowledge of the elements of individual pedagogical practical activity, especially the activity elements of student performance evaluation
- professional interpretation of the portfolio
- evaluation and qualification ability
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Falus Iván-Kimmel Magdolna: A portfolió Gondolat Kiadó Budapest, 2009.
- Falus Iván - Kimmel Magdolna: A pedagógussá válás folyamata http://www.edu-online.eu/hu/letoltes.php?fid=tartalomsor/96l
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
18 | |
42 | |
270 | |
330 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | hallgatói tevékenység elemei és a teljesítés értékelése |
2. | a portfolió értelmezése, a portfolió tartalma |
3. | a portfolió készítés tartalmi és formai követelményei, |
4. | a portfolió teljesítmények értékelése |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|