Verziók
Célkitűzések
A tantárgy célja hallgatók megismertetése az oktatás-nevelés folyamat kereteiben érvényesülő, az információs társadalom által meghatározott oktatási-tanulási kihívásokkal, azok hazai és nemzetközi trendjeivel, korszerű eszközeivel, a tanulást-tanítást támogató módszereivel.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A pedagógiai folyamat áttekintő elemzésére építve birtokában van a szakmai nevelés eszközeinek és módszertani elemeinek tervezése, szervezése, irányítása, az elektronikus tanulás és közösség fejlesztési lehetőségek felhasználásával.
- ismeri a technológia centrikus tanulás modelljeit és azok korlátait,
- ismeri az eltérő módszertani megközelítéseket a technikailag determinált tanulási terekben.
Képesség
- Képes önálló elemzésére a tanulási módszereknek,
- képes okságok feltárására a tanulás és technika fejlődése között
- képes értelmezni a technológia szerepét az oktatásban
Attitűd
- Nyitott és befogadó a neveléstudomány és a tanulási gyakorlat új eredményei iránt,
- törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra.
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Barabási-Albert László: Behálózva. A hálózatok új tudománya. Helikon, Budapest, 2008.
- Barabási-Albert László: Villanások. A jövő kiszámítható. Nyitott Könyvműhely, Budapest, 2010.
- Benedek András: Mobiltanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Világosság, 2007/9. pp. 21-28.
- Benedek András: Tanulás és tudás a digitális korban. In: Magyar Tudomány, 2007. 9. sz.
- Nyíri Kristóf: Mobiltárs a szélessáv sodrában
- Nyiri Kristof: Hálózat és megismerés; http://zeus.phil-inst.hu/recepcio/htm/3/302_belso.htm
- Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó, Budapest 2003.
- Dr. Molnár György - A technológia és hálózatalapú alapú tanulási formák és attitűdök az információs társadalomban, különös tekintettel a felsőoktatás bázisára. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM XII.:(3.) pp. 61-76. (2012), http://www.infonia.hu/digitalis_folyoirat/2012/informacios_tarsadalom_2012_3.pdf
- Dr. Molnár György: A hálózatalapú tanulási formák kiterjesztése a felsőoktatás bázisán, 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia - A magyar felsőoktatás szerepe a tudásháromszög (oktatás-kutatás-innováció) megvalósításában. Az Európa 2020 és az oktatás-képzés 2020 stratégiák, Veszprém, 2011. április 21-22. - http://www.mellearn.hu/events/7konf/prezentaciok/b/molnar_gyorgy.pdf
- Jegyzetek
- Digitális Pedagógia 2.0. - (Szerk. Benedek András) Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, 2013. pp. 85-133. ISBN: 978-963-279-807-3, : http://www.typotex.hu/konyv/benedek_andras_digitalis_pedagogia_2_0; http://www.interkonyv.hu/konyvek/benedek_andras_digitalis_pedagogia_2_0
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év végi zárthelyi dolgozat (írásbeli részteljesítmény-értékelés), és a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény-értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (zárthelyi dolgozat): A szorgalmi időszakban: 1 db zárthelyi dolgozat megírása, annak legalább elégséges szintű teljesítése (a szerezhető pontok 50%). 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a gyakorlatokon; az egységes értékelési elveket a tantárgyfelelős és a tantárgy előadója együttesen határozza meg (a szerezhető pontok 50%).
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Részteljesítmény-értékelés (zárthelyi dolgozat): 50%
- Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 50%
- Összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 86–90 |
Jó | 74–86 |
Közepes | 62–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A zárthelyi dolgozat pótolható a pótlási időszakban. 2) A zárthelyi dolgozat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbit vesszük figyelembe.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
zárthelyi dolgozat | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
Összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes ........... -én
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanzék vezetője hagyja jóvá.