Verziók
Célkitűzések
2 A tantárgy célja: a hallgató átfogó ismereteket szerezzen a köznevelés állami vizsgarendszeréről, a tanulmányok alatti vizsgákról. Ismerje a vizsga témakör jogszabályi környezetét. Tudja rendszerezni a vizsgafajtákat. Ismerje az egyes vizsgák szervezési feladatait. Tanult ismeretei alapján legyen képes a vizsgáztatás feladatellátásában szervezőként, intézményvezetőként, vizsgaelnökként magas szintű feladatellátásra.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a köznevelés vizsgarendszerének jogi környezetét
- Ismeri a vizsgafajtákat
- Ismeri az egyes vizsgák szervezési feladatait
Képesség
- Képes a vizsgáztatás feladatellátásában szervezőként részt venni
- Képes vizsgaelnöki feladatellátásra
- Képes a vizsgaeredmények statisztikai értelmezésére, minősítésére
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Sipos Imre: A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében - BME APPI MPT, Budapest 2012.
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- 100/1997. (VI. 13.) korm. rendelet az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés : a tréningfoglalkozás óraszámának 100 %-os tejesítése B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line vizsga (teszt) a MOODLE felületen keresztül
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- :
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87-100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
házi feladatra készülés | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Sipos Imre | c. egyetemi docens | sipos.imre@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.