Célkitűzések
A diplomamunka-készítés célja annak igazolása, hogy a hallgató elsajátította a képzés által kínált tudást, képes a tanult fogalmak, struktúrák szerint gondolkodni, a tanult módszereket alkalmazni. A diplomamunkában a hallgató számot ad a műszaki és menedzsment területeken szerzett ismeretek kritikus alkalmazásáról, problémafeltáró és -megoldó képességéről. A diplomamunkában egyes tanult tantárgyakhoz rendelt témakörökben egy általános vagy konkrét vállalati problémát kell feldolgozni úgy, hogy a dolgozat végén kellő megalapozottságú megoldási javaslattal állhasson elő a hallgató.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri a műszaki, gazdálkodási és menedzsment területek alapfogalmait, ismereteit és fő összefüggéseit.
- A hallgató ismeri a termelő és szolgáltató vállalkozások működésének menedzseléséhez szükséges elméleteket és módszertant.
- A hallgató ismeri a kutatáshoz vagy tudományos munkához szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat.
Képesség
- A hallgató képes a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a problémamegoldó technikák felhasználására.
- A hallgató képes műszaki-gazdasági döntés-előkészítési feladatok elvégzésére és döntéshozatalra.
- A hallgató képes helytálló bírálat vagy vélemény megfogalmazására, döntéshozásra, következtetések levonására.
- A hallgató képes integrált ismeretek alkalmazására a műszaki területek, technológiai folyamatok és a menedzsmenttudományok szakterületeiről.
- A hallgató képes a szervezetek tervezésében, szervezésében és működtetésében használatos eljárások, modellek, információs technológiák alkalmazására.
- A hallgató képes a szervezeti működés, a műszaki megvalósítás, illetve a gazdálkodás minőségi és hatékonysági mutatóinak javítására.
Attitűd
- A hallgatót jellemzi az önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelésére való törekvés.
- A hallgatót jellemzi az intuíció és módszeresség.
- A hallgatót jellemzi a fejlett analizáló és szintetizáló képesség.
- A hallgatót jellemzi a sikerorientált beállítódás minőségtudattal párosulva.
- A hallgatót jellemzi az erős etikai tartás, a kritikai és önkritikai érzék egyensúlya a döntéshozatal során.
Önállóság és felelősség
- A hallgatótól elvárható a jó kommunikációs, érveléstechnikai készség.
- A hallgatótól elvárható a problémafelismerő és -megoldó készség.
- A hallgatótól elvárható az önálló információkeresési, -feldolgozási képesség.
- A hallgatótól elvárható a környezettel szembeni érzékenység.
- A hallgatótól elvárható a kezdeményezés, személyes felelősségvállalás és döntéshozatal.
Oktatásmódszertan
A tanulmányi munka feladatkiírásból, konzultációkból, önálló kutatásból, dolgozatírásból és szóbeli beszámolóból áll.
Tanulástámogató anyagok
- A dolgozatírásra vonatkozó szabályok, útmutatók a gtk.bme.hu, illetve az edu.gtk.bme.hu oldalon kerülnek közzétételre. A kutatómunkához szükséges szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk és önálló munka keretében történik. / The rules and guidelines for thesis writing are published on gtk.bme.hu and edu.gtk.bme.hu.
- The selection and collection of literature and additional knowledge acquisition opportunities necessary for the research takes place in the framework of consultations and independent work.
Általános szabályok
A tárgyban nyújtott teljesítmény értékelése az egész féléves munka (konzultációkra való felkészültség, önálló kutatás, szóbeli beszámoló) és annak kimenete (dolgozat) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A témavezetőtől a hallgató folyamatos visszajelzést kap a konzultáció és a szóbeli beszámoló keretén belül a bemutatott munkájáról és annak részeredményeiről. Amennyiben a hallgató részt vett az előírt mennyiségű konzultáción és azt megfelelően dokumentálta, továbbá teljesítette a szóbeli beszámolási kötelezettséget, a féléves munka eredményéről a 3.3. pontban részletezett módon a témavezető dönt.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Konzultációkra való felkészültség, féléves munka aktivitása: 5
- Szóbeli beszámolón nyújtott teljesítmény, arra való felkészültség: 15
- Beadott dolgozat kiadott szabályzatnak való megfelelése: 10
- Beadott dolgozat szakmai (menedzsment és/vagy műszaki) tartalma, színvonala: 70
- Összesen:: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A szóbeli beszámoló igazolás esetén a szorgalmi időszakban egy alkalommal pótolható. A dolgozat leadása a póthéten, különeljárási díj megfizetése mellett pótolható. Utólagos javítási lehetőségre nincs mód.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Részvétel a konzultációkon, az azokra való felkészülés | 30 |
Önálló kutatás | 300 |
Részvétel a szóbeli beszámolón, az arra való felkészülés | 20 |
Dolgozat megírása | 100 |
Összesen | 450 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.
A félévben sorra vett témák
Konktaktóra nélküli tanegység.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Tóvölgyi Sarolta | egyetemi adjuntus | tovolgyi.sarolta@gtk.bme.hu |
Szabó Bálint | egyetemi tanársegéd | szabo.balint@gtk.bme.hu |
Dr. Hámornik Balázs | egyetemi adjunktus | hamornik.balazs@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.