Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MARKETING II.
Azonosító
BMEGT20AT04
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
3
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szigeti.szilvia@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.10.25.) az 580672/5/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.10.25-től.

Célkitűzések

A hallgatók korszerű, a gyakorlatban alkalmazható ismereteket szereznek a fogyasztói igényeket középpontba állító termékinnovációs döntésekről, a döntések marketing tevékenységeiről és módszereiről.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A tantárgy sikeres teljesítésével a hallgató megismeri a terméktervezői szakterülethez szervesen kapcsolódó marketing és menedzsment szakterületek alapjait, azok határait és követelményeit, adatgyűjtési módszereket, a csoportmunka etikáját és módszereit.
Képesség
  1. A hallgató képessé válik gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, képes projektek kezdeményezésére, összeállítására és kivitelezésére team munkában, elsősorban multidiszciplináris környezetben.
Attitűd
  1. A hallgató a témák elsajátításával piac-, környezet- és vevőorientált módon közelít meg egy tervezési folyamatot. Nyitott saját tudásának a munkatársai felé való átadására.
Önállóság és felelősség
  1. A tantárgy sikeres teljesítésével felkészül az innovációs és terméktervezési folyamatok koordinálására, és arra, hogy a workshopokon, meetingeken felmerülő ötleteket közös eredményként értékeli és használja fel.

Oktatásmódszertan

Előadások, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Vágási Mária: Újtermék marketing. Nemzeti Tankönyvkiadó. 2001
  • Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
  • Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu weboldalon –

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése szorgalmi időszak alatti és vizsgaidőszak alatti teljesítményértékelés alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszak alatti teljesítményértékelés: 1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja zárthelyi dolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek alkalmazására fókuszál, így a problémafelismerést és -megoldást helyezi a középpontba, azaz gyakorlati feladatokat kell megoldani a teljesítményértékelés során, az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg a gyakorlatvezetővel egyetértésben. 2. Részteljesítmény értékelés (projektmunka +prezentáció): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg vagy csoportosan készített házi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a gyakorlatvezető határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: A vizsga elemei: 1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsga formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek alkalmazására fókuszál, így a problémafelismerést és -megoldást helyezi a középpontba, azaz gyakorlati feladatokat kell megoldani a teljesítményértékelés során, az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg a gyakorlatvezetőkkel egyetértésben.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Összegző tanulmányi teljesítményértékelés (zárthelyi dolgozat): 50
  • Részteljesítmény értékelés (projektmunka és prezentáció): 50
  • Összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Összegző tanulmányi teljesítményértékelés (zárthelyi): 40
  • Összegző tanulmányi teljesítményértékelés (vizsga): 20
  • Részteljesítmény értékelés (házi feladat: + projektmunka + prezentáció): 40
  • Összesen: 100

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy az összegző tanulmányi teljesítményértékelés (zárthelyi) és a részteljesítmény értékelés (projektmunka + prezentáció) együttes hallgatói eredménye elérje a minimum 50%-ot.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 87–94
75–86
Közepes 63–74
Elégséges 50–62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

1. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik. 2. A projektmunka és a prezentáció nem pótolható, a beadási határidő és a feladat ismertetése az órán kerül meghirdetésre. 3. A zárthelyi dolgozat pótlása és javítása a TVSZ szerint, előre meghirdetett időponban történik.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 42
félévközi készülés a gyakorlatokra 10
felkészülés a teljesítményértékelésekre 5
projektmunka elkészítése + prezentáció 18
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 5
vizsgafelkészülés 10
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.10.09-én. Érvényes 2023.10.09-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint

Előadások témái
1. Az innováció és termékfejlesztés alapfogalmai.
2. Az újtermék-marketing tárgya.
3. Piacelemzés alapjai.
4. A termékfejlesztés és -koncepcióalkotást támogató piacelemzési módszerek.
5. Keresletelemzés, piacszegmentálás, célpiacválasztás és pozicionálás.
6. Márkázás alapjai.
7. Márkamenedzsment.
8. A termék-életciklus menedzsment.
9. A termék fogyasztói elfogadása.
10. Új termék tervezésének folyamata.
11. Új termék piaci bevezetése.
12. Termék- és márkastratégiai döntéseket támogató eszközök.
13. Hallgatói prezentációk.
14. Összefoglaló előadás.
15. Vizsgafelkészítés.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.