Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (2 féléves) - tanár végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Közgazdásztanár (2 féléves) - tanár végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A kurzus célja a hallgató önálló kutatási munkájának támogatása annak érdekében, hogy diplomamunkáját a félév végére befejezze, és készen álljon a záróvizsga védés részében tudományos diszkusszió keretében bemutatni, eredményeit megvédeni és értékelni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Ismeri a pedagógiai kutatás eszközeit, a kutatási stratégiákat.
- 2. Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
- 3. Ismeri a tudományos szakmai fogalomkészletet.
Képesség
- 1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására.
- 2. Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
- 3. Képes a szakirodalom elemzésére és kisebb empirikus vizsgálat végrehajtására.
Attitűd
- 1. Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
- 2. Motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
- 3. Befogadó az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
- 1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
- 2. Felelősen és önállóan old meg kutatási feladatokat.
- 3. Együttműködő a kutatásban résztvevőkkel.
Oktatásmódszertan
Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- 1. Csíkos Csaba (2020): A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE Eötvös Kiadó. ISBN 978-963-489-248-9
- 2. A tanszék honlapjáról elérhető záródolgozat elkészítését támogató anyagok.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során elkészített kutatási anyagok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Kutatási terv készítése. A záródolgozat 60%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga): nincs vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény értékelés (Kutatási terv): 20
- 2. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 30%-a): 30
- 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 60%-a): 50
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A laborgyakorlaton való részvétel a kutatási terv és a dolgozatok elkészítése.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 88–95% |
Jó | 76–87% |
Közepes | 63–75% |
Elégséges | 51–62% |
Elégtelen | 50% |
Javítás és pótlás
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 23 |
házi feladatra felkészülés | 44 |
egyéb felkészülés | 28 |
összesen | 95 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A szemináriumok témáiDiplomamunka tématerv elkészítése.Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel.A diplomamunka elméleti részének elkészítése.A diplomamunka gyakorlati részének elkészítése. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Tóth Péter | egyetemi tanár | toth.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin | egyetemi adjunktus | kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu |
Dr. Benedek András | professzor emeritus | benedek.andras@gtk.bme.hu |
Dr. Kálmán Anikó | egyetemi docens | kalman.aniko@gtk.bme.hu |
Feketéné dr. Szakos Éva | egyetemi docens | feketene.szakos.eva@gtk.bme.hu |
Dr. Berzsenyi Emese | egyetemi adjunktus | berzsenyi.emese@gtk.bme.hu |
Dr. Kattein-Pornói Rita | egyetemi adjunktus | kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu |
Dr. Szandi-Varga Péter | egyetemi adjunktus | szandi-varga.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Kata János | mestertanár | kata.janos@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.