Szak: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
Az összefüggő egyéni iskolai gyakorlat második félévében szerzett tapasztalatok megbeszélése, a gyakorlat teljesítése során elvárt feladatok teljesítésének nyomon követése, a tanítási gyakorlat során adódó problémákra, témákra fókuszálva.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- a szaktárgyi tanórai és tanórán kívüli tevékenységek esetmegbeszélése nyomán képessé válnak tevékenységük több dimenzió mentén történő elemzésére, tevékenységük korrekciójára
Képesség
- a tanárjelölt társakkal való együttműködés továbbfejlesztése
- az esetmegbeszélések eredményeként a kritikai, döntési kompetenciák fejlődése
Attitűd
Önállóság és felelősség
- az esetmegbeszélések eredményeként képesek lesznek saját szakmai szerepvállalásuk meghatározására, nyitottá válnak arra, hogy szakmai segítséget kérjenek és elfogadjanak felmerülő nehézségeik megoldása során
Oktatásmódszertan
Esetmegbeszélés és reflektív elemzés. Egyéni és csoportmunka.
Tanulástámogató anyagok
- Szivák Judit (2003): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadó Kör, Budapest ISBN 963 9500 61 5
- F. Várkonyi Zsuzsa (2010): Tanulom magam. M-érték Kiadó Kft., Budapest ISBN 9789639889941
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tan-tárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 80-90 |
Jó | 70-80 |
Közepes | 60-70 |
Elégséges | 40-60 |
Elégtelen | < 60 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg. | |
félévközi készülés a gyakorlatokra | |
házi feladat elkészítése | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes, érvényes 2017. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |
Nagy Katalin | egyetemi tanársegéd | nagy.k@eik.bme.hu |
Csécsi Pál | tudományos munkatárs | csecsei.p@eik.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.