Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for University Studies - B2+
Azonosító
BMEGT60W68A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Kaplonyi Barbara Mercedes
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
kaplonyi.barbara@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol-EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2022.10.26.) az 580768/11/2022 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2022.10.26-tól.

Célkitűzések

A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik most vagy később angolul folytatnak tanulmányokat magyar vagy külföldi egyetemen. A tárgy fő célja azon nyelvi készségek fejlesztése, amelyek a felsőoktatási tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználatra jellemzőek.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri az angolszász írásbeli retorika alapjait.
  2. A hallgató ismeri a hivatalos e-mailek, összefoglalók, esszék nyelvi sajátosságait.
  3. A hallgató érti a fenti szövegfajták felépítését, szerkesztési sajátosságait.
  4. A hallgató ismer alapvető jegyzetelési technikákat.
  5. A hallgató meg tudja különböztetni az írásbeli formális és a mindennapi nyelvhasználati jellemzőket mind a szókincs, mind a nyelvtan területén.
Képesség
  1. Képes a kommunikációs helyzetnek és szereplőknek megfelelő e-maileket írni felsőoktatási környezetben.
  2. Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterületének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
  3. Képes összefoglalókat készíteni hosszabb szakmai jellegű cikkekről.
  4. Képes egyetemi előadások értő követésére és jegyzetek készítésére.
  5. Képes tanulmányaival kapcsolatos gondolatait strukturált formában kifejteni írásban.
Attitűd
  1. Nyitott a szociolingvisztikai helyzethez alkalmazkodó információcserére felsőoktatási környezetben.
  2. Törekszik igényes, nyelvileg pontos írásművek létrehozására.
  3. Elfogadja az angolszász írásbeli retorikai hagyományokat.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató képes írásművét a tanár vagy a társak kritikája alapján önállóan kijavítani.
  2. A hallgató felelősséget vállal írásbeli kommunikációjának önálló továbbfejlesztéséért.

Oktatásmódszertan

A hangsúly elsősorban az íráskészségre helyeződik, de a foglalkozásokon a többi készség fejlesztésére is sor kerül, ezért a kurzus során változatos tanítási technikákat alkalmazunk: páros és csoportos beszélgetés, kollaboratív írás-feladatok, videós anyag feldolgozása kooperatív munkaformákban. Az órákon a hallgatók tág teret kapnak saját tapasztalataik, véleményük szóbeli megosztására mind kiscsoportos munkában, mind közös megbeszélés formájában.

Tanulástámogató anyagok

  • A témák feldolgozásához előkészített videós és írott anyagok. - Video and written materials to be used for the various topics.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak: pl. rövid email-ek, motivációs levelek, esszék, összefoglalók és előadásról készített jegyzetek; ezek képezik az értékelés alapját.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • feladatok és/vagy dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 100-100
Jeles 90-95
80-89
Közepes 60-79
Elégséges 50-69
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

A félévben sorra vett témák

• Email-ek írása egyetemi környezetben különböző címzettek részére. • Önéletrajz és motivációs levél írása. • Olvasási technikák. • Szakszövegek olvasása. • Jegyzetelés előadásokon. • Írásos összefoglalók készítése. • Kohézió és koherencia. • Bekezdés írása. • Esszéírás. • Egyetemi feladatokkal kapcsolatos visszajelzések megértése, kezelése. • Nyelvtani, központozási és helyesírási kérdések.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.