Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja a marketing alapelveinek, a vevői értékek létrehozásának, átadásának és kommunikálásának bemutatása. A kurzus elvégzését követően a hallgatók megértik a marketing szerepét egy szervezetben. A hallgatók megismerkednek a marketing feladatokkal, eszközökkel és stratégiákkal. A gyakorlati munka során a hallgató képes előadni bizonyos marketing témákat az előadásokon megszerzett ismeretek felhasználásával.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri marketingmenedzsmenttel kapcsolatos főbb fogalmakat
- Ismeri a különböző vállalati és környezeti elemzési módszereket és azok sajátosságait
- Megismeri a korszerű marketingkoncepciókat és stratégiákat
- Ismeri a termék és márka, a pozícionálás összefüggéseit
- Ismeri az árpolitikát és annak vállalati sajátosságait
- Ismeri a vállalati kommunikáció sajátosságait
Képesség
- A marketingmenedzsment összefüggéseinek elsajátításán keresztül kisebb vállalkozások marketing tevékenységének tervezését, ellenőrzését elvégzi és hatékonyság növelő javaslatokat tesz.
- Korszerű elemzési módszerekkel képes a vállalat makro-és mikrokörnyezetét elemezni.
- Elsajátítja a korszerű marketingkommunikációs eszközök alkalmazását és operatív tervet készít a vállalat marketingkommunikációjára.
- A tanult kommunikációelmélet és módszerek alkalmazásával tényeket és alapvető összefüggéseket tár fel, rendszerez és elemez.
- Képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Önállóan dolgozik, miközben folyamatosan bővíti tudását.
- Nyitott a korszerű technológiai eszközök használatára.
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
- Törekszik saját kommunikációs készségének és képességének fejlesztésére és kiteljesítésére.
- Nyitott a saját és mások ötleteinek elfogadására és integrálására a marketingmenedzsment ismeretek alkalmazása kommunikáció során.
- Nyitott a sablonmentes menedzsment-megoldások irányába.
Önállóság és felelősség
- Nyitott az egyedi és hatékony marketing problémamegoldásra.
- Önállóan képes dolgozni.
- A problémamegoldás során elemzi és értékeli a rendelkezésre álló információkat és ennek segítségével többpólusú problémamegoldás irányába fejlődik tovább.
- Elfogadja és integrálja ismereteibe mások véleményét, ötleteit.
- Önálló ötleteket alkot és bemutatja azokat hallgató társainak.
Oktatásmódszertan
Előadások, prezentációk, gyakorlati feladatok, házifeladatok, vizsga.
Tanulástámogató anyagok
- Kotler, P., Armstrong, G. (2016): Principles of Marketing. 16th Edition, Pearson handouts
- Egyéb, az oktató által kiadott oktatási segédletek a tárgy Moodle oldalán. (https://edu.gtk.bme.hu)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése házifeladatok, prezentáció, gyakorlati feladatok és írásbeli vizsga formájában történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény értékelés: házifeladat (30%)+prezentáció (10%). Tehát a szorgalmi időszakban a hallgató a vizsgaérdemjegy 40%-t tudja megszerezni. B. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Vizsga elemei: írásbeli teljesítményértékelés és az évközi eredmények (pontszám) beszámítása. Tehát a vizsgaidőszakban a hallgató a vizsgaérdemjegy 60%-t tudja megszerezni, ehhez adódik hozzá a szorgalmi időszakban megszerezhető pontszám.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- házi feladat: 30
- prezentáció: 10
- Összesen: 40
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- írásbeli részvizsga: 60
- félévközi eredmények beszámítása: 40
- Összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele a szorgalmi időszakban végzett teljesítmény minimum 50%-a.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 87–94 |
Jó | 75–86 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A félév során beadott házifeladatok, gyakorlati feladatok és a prezentáció nem pótolható vagy javítható jellegükből adódóan. A vizsga pótlása és javítása a TVSZ szabályai szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 56 |
félévközi készülés az órákra | 28 |
feladatok és prezentáció elkészítése | 26 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 40 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.06.13-án. Érvényes 2022.06.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Bevezetés a marketingbe. Vevői érték létrehozása. |
2. | Marketingkörnyezet elemzése. Marketing stratégia. |
3. | Marketing információk és vevői nézőpontok. |
4. | Marketing szegmentáció, targeting és pozícionálás. Versenyelőny. |
5. | Fogyasztói piacok, vevői viselkedések. |
6. | Üzleti piacok és szervezeti vevők viselkedése. |
7. | Termékek és szolgáltatások. |
8. | Új termék létrehozása és termék-életciklus. |
9. | Vevői érték meghatározása és létrehozása. |
10. | Árazási stratégiák. |
11. | Marketing csatornák: vevői érték nyújtása. |
12. | Vevői érték kommunikálása: Integrált marketing kommunikáció 1. |
13. | Integrált marketing kommunikáció 2. |
14. | Kurzus anyagainak összefoglalása és vizsgafelkészítés. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Danó Györgyi | egyetemi tanársegéd | dano.gyorgyi@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.