Versions
Department of Technical Education
Programme: Közgazdásztanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- a pedagógia, pszichológia, illetve a szaktudományi területen szerzett széles körű elméleti ismeretek értelmezése a tantermi munkában, azok közvetítése, valamint a hétköznapi életben való alkalmazása, építve a különböző tudásterületek közötti összefüggésekre,
- a szakképzési kerettantervek (ezek alapjául szolgáló Országos Képzési Jegyzék, szakmai és vizsgakövetelmények, modultartalmak stb.), a helyi tanterv szabályozó szerepének, tartalmá-nak, összefüggésrendszerének és nevelési irányainak ismerete, alkalmazása a tanári munka tervezésében és adaptálása a tantermi gyakorlatra.
- a kompetencia alapú szaktárgyi tartalom tanórai elsajátításában saját élményű tapasztalatok megszerzése
- a szaktárgyi kompetenciafejlesztés módszertani lehetőségeinek és eszközeinek alkalmazási képessége
Ability
- képesség a tanulók megismerésére, a sajátos nevelési igényű tanulók támogatására, a megfelelő eredménnyel járó módszerek feltárására
- képesség a tanulócsoportok megismerésére és fejlődésük nyomon követésére, illetve az erre alkalmas adatgyűjtő eszközök, kérdőívek, tudásszintmérő tesztek készítésére és alkalmazására
- képesség az osztálytermi támogató tanulási környezet létrehozására a közösségben jelentkező feszültségek, konfliktusok kezelésére, a tanulók motiválásának, a tanulás hatékonyságának kialakítására és fenntartására
Attitude
- képesség szakterületén a tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások megválasztására, a taneszközök rendszerbe szervezésére
- az informatikai kompetenciák birtoklása és azok felhasználása az osztálytermi munkában, illetve a diákok önálló tanulásának irányításában
Autonomy and responsibility
- a szaktárgyi óra tervezésében és megvalósításában, valamint a tanári teljesítmény eredményességét megítélésében való jártasság továbbfejlesztése
- a reflektív gondolkodás, a reflektív, szakmai elemző technika továbbfejlesztése
- a portfolió dokumentum gyűjtés és rendszerezés továbbfejlesztése (tanóratervek, feljegyzések, tanulást támogató eszközök készítése, reflexiók, stb)
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Lenkovics Ildikó (é.n.): A tanítás tanulása Segédanyag a gyakorlati tanításhoz http://www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/02_a_tanitas_tanulasa.pdf
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése-, tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése-, a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése-, tanulás támogatása, szervezése és irányítása-, pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése-, tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése-, a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése-, tanulás támogatása, szervezése és irányítása-, pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
60 | |
60 | |
60 | |
60 | |
240 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |
Nagy Katalin | egyetemi tanársegéd | nagy.k@eik.bme.hu |
Csécsi Pál | tudományos munkatárs | csecsei.p@eik.bme.hu |