Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tárgy oktatásának célja a számvitel nemzetközi szabályozásának, a nemzetközi számviteli standardok (IFRS) bemutatása. A magyar számviteli szabályozás tananyagának tudására építve ismertetésre kerülnek a legfőbb standardok. A standardok elméleti és gyakorlati bemutatása mellett hangsúlyozottan szerepet kapnak a szabályozásban való eltérések.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A legfőbb/leggyakrabban alkalmazott nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok ismerete.
Képesség
- A hallgatók a félév végére képesek lesznek a nemzetközi számviteli standardok alapján készült be-számolók értelmezésére/elemzésére, egyszerűbb pénzügyi kimutatások összeállítására. Képesek lesznek az összefüggések felismerésére, támogatni a döntéshozatalt, illetve további önálló ismeretbővítésre
Attitűd
- A hallgató
- • nyitott a számviteli szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására;
- • a tanulás során együttműködik oktatóval és hallgató társaival;
- • gyarapítja tudását és tájékozódik;
- • használja az IKT eszközök által kínált lehetőségeket.
Önállóság és felelősség
- x
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- • Lakatos-Kovács-Mohl-Rózsa-Szirmai: A Nemzetközi Beszámolási Standardok elmélete és gyakorlata (MKVKOK, 2018)
- • Bartha Ágnes – Gellért Henriett – Madarasiné Szirmai Andrea (2013): Nemzetközi számviteli ismeretek. Perfekt Zrt, Budapest
- • Moodle felületre feltöltött elméleti és gyakorlati tananyagok / course files via moodle and microsoft teams
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik. A tárgy vizsgával zárul.
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések Félév végi írásbeli vizsga: A vizsga: 90 perc A tárgyi tudás és képesség kompetenciaelemeinek értékelése, írásos vagy szóbeli formában történik az oktató döntése alapján. A dolgozat a megszerzett ismeretek alkalmazására és az elmélet számonkérése is szerepet kap. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- x: 1
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Év végi írásbeli vizsga : 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének a TVSZ-ben rögzített általános szabályokon túl nincs feltétele. A megszerzett alá-írás a TVSZ szerinti időtartamig érvényes.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | >91-100 |
Jeles | 85-90 |
Jó | 76-84 |
Közepes | 64-75 |
Elégséges | 50-63 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
Javítás és pótlás TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
vizsgafelkészülés | 122 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Veit Adrienn | x | adrienn.veit@kpmg.hu |