Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tárgy oktatásának célja a számvitel nemzetközi szabályozásának, a nemzetközi számviteli standardok (IFRS) bemutatása. A magyar számviteli szabályozás tananyagának tudására építve ismertetésre kerülnek a legfőbb standardok. A standardok elméleti és gyakorlati bemutatása mellett hangsúlyozottan szerepet kapnak a szabályozásban való eltérések.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A legfőbb/leggyakrabban alkalmazott nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok ismerete.
 
Képesség
- A hallgatók a félév végére képesek lesznek a nemzetközi számviteli standardok alapján készült be-számolók értelmezésére/elemzésére, egyszerűbb pénzügyi kimutatások összeállítására. Képesek lesznek az összefüggések felismerésére, támogatni a döntéshozatalt, illetve további önálló ismeretbővítésre
 
Attitűd
- A hallgató
 - • nyitott a számviteli szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására;
 - • a tanulás során együttműködik oktatóval és hallgató társaival;
 - • gyarapítja tudását és tájékozódik;
 - • használja az IKT eszközök által kínált lehetőségeket.
 
Önállóság és felelősség
- x
 
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- • Lakatos-Kovács-Mohl-Rózsa-Szirmai: A Nemzetközi Beszámolási Standardok elmélete és gyakorlata (MKVKOK, 2018)
 - • Bartha Ágnes – Gellért Henriett – Madarasiné Szirmai Andrea (2013): Nemzetközi számviteli ismeretek. Perfekt Zrt, Budapest
 - • Moodle felületre feltöltött elméleti és gyakorlati tananyagok / course files via moodle and microsoft teams
 
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik. A tárgy vizsgával zárul.
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések Félév végi írásbeli vizsga: A vizsga: 90 perc A tárgyi tudás és képesség kompetenciaelemeinek értékelése, írásos vagy szóbeli formában történik az oktató döntése alapján. A dolgozat a megszerzett ismeretek alkalmazására és az elmélet számonkérése is szerepet kap. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- x: 1
 
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Év végi írásbeli vizsga : 100
 
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének a TVSZ-ben rögzített általános szabályokon túl nincs feltétele. A megszerzett alá-írás a TVSZ szerinti időtartamig érvényes.
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | >91-100 | 
| Jeles | 85-90 | 
| Jó | 76-84 | 
| Közepes | 64-75 | 
| Elégséges | 50-63 | 
| Elégtelen | 0-49 | 
Javítás és pótlás
Javítás és pótlás TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma | 
|---|---|
| részvétel a kontakt tanórákon | 28 | 
| vizsgafelkészülés | 122 | 
| összesen | 150 | 
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
| Előadások témái | 
|---|
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség | 
|---|---|---|
| Veit Adrienn | x | adrienn.veit@kpmg.hu |