Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Vezetés és szervezés mesterszak 2019/20/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Vezetés és szervezés mesterszak 2020/21/2 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser MSc - Menedzsment specializáció 2016/17/1-től kezdettek részére
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Menedzsment köt.vál. blokk
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Műszaki menedzser MSc - Menedzsment specializáció
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja a szolgáltatások piacának, és a szolgáltatásmarketing sajátosságainak bemutatása. Tárgyalásra kerülnek a marketingeszközök szolgáltatások területén való alkalmazásának specifikumai, a menedzselés technikái.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Ismeri a gazdaságos üzemeltetés kialakításának és fejlesztésének feltételeit, módszereit.
- 2. Ismeri a szervezetek, mint céltudatos rendszerek működési elveit.
- 3. Ismeri a műszaki, gazdálkodási és menedzsment jellegű tevékenységeket és azok összefüggéseit.
- 4. Ismeri a termelő és szolgáltató vállalkozások alapításához és működésük menedzseléséhez, fejlesztéséhez szükséges elméletet és módszertant.
Képesség
- 1. A műszaki szakterületen képes a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a problémamegoldó technikák felhasználására.
- 2. Képes a termelő és szolgáltató folyamatok műszaki, gazdasági, humán és egyéb társadalmi szempon-tokból történő áttekintésére, és az egyes szakterületek képviselői közötti kommunikációra.
- 3. Képes üzleti tervek készítésére és megvalósítására, műszaki, gazdasági döntéselőkészítési feladatok elvégzésére és döntéshozatalra, innovációs stratégiák kidolgozására és megvalósítására.
- 4. Képes multidiszciplináris műszaki ismereteket igénylő feladatok összehangolására, megvalósításuk irányítására.
- 5. Kreativitás, rugalmasság, jó kommunikációs, érveléstechnikai, együttműködési, problémamegoldó készség jellemzi.
Attitűd
- 1. Felvállalja a szakterületéhez kapcsolódó szakmai és etikai értékrendet.
- 2. Törekszik szakmailag magas szinten, önállóan vagy munkacsoportokban megtervezni és végrehajtani a feladatait.
- 3. Jellemző rá a folyamatos tanulási készség, a széles és alapos műveltség, a fejlett analizáló és szintetizáló képesség, a környezettel szembeni érzékenység, valamint alkalmas az egészségfejlesztésre is.
- 4. Erős etikai tartás, kritikai és önkritikai érzék jellemzi.
- 5. Alkalmas az együttműködésre, a csoportmunkában való részvételre és kellő gyakorlat után önálló vezetői feladatok ellátására.
- 6. Tiszteletben tartja mások szakmai véleményét és eredményeit.
Önállóság és felelősség
- 1. Kezdeményező szerep, felelősségvállalás és döntéshozó képesség jellemzi.
- 2. Értékeli beosztottjai munkáját, kritikai észrevételeinek megosztásával elősegíti szakmai fejlődésüket, munkatársait felelős és etikus szakmagyakorlásra neveli.
- 3. Önállóan is figyelemmel kíséri a szakterületével kapcsolatos technikai, technológiai, gazdasági, pénz-ügyi, jogi és társadalmi változásokat.
Oktatásmódszertan
Előadások, csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Kötelező irodalom a tantárgyhoz készített jegyzet, a tanuláshoz felhasználandó az előadásokon bemutatott prezentációk.
- A tantárgyhoz kapcsolódó jegyzet és a prezentációk: https://edu.gtk.bme.hu, a tantárgy neve alatt letölthetőek.
- Compulsory literature is a note taken for the subject, and presentations made during the lectures to be used for learning.
- Notes and presentations related to the subject are available: https://edu.gtk.bme.hu under the subject name. Additional supplementary material used for case studies is provided by the lecturer online or printed.
Általános szabályok
A tantárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat (35 és 35 pontos) szolgál, melyek közel azonos nehézségű és súlyú témaköröket tartalmaznak. A fennmaradó 30 pontot további csoportos beadandó képezi.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A tantárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat szolgál 35-35 pont). A további számonkérés alapját egy csoportos feladat képezi, mely során a hallgatók egy szimulációs szoftver segítségével tehetik próbára a tantárgy során szerzett tudásukat. A munka során 30 pontot érhetnek el a csapatok, mely a következőképpen oszlik meg: • 20 pont a szimulációs játék során elért eredmény alapján és • 10 pont szerezhető az írott beadandó dolgozattal.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
- összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
- összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 30%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 91-100 |
Jeles | 87–90 |
Jó | 75–86 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | > 50 |
Javítás és pótlás
1) ZH-k pótlási/javítási lehetősége: 14. oktatási hét 2) A szorgalmi időszak utolsó hetében mindkét zárthelyi pótlását/javítását lehetővé tesszük, de – a TVSZ vonatkozó pontjainak értelmében – maximum egy zárthelyi pótolható. 3) Javítás esetén a pótZH-(ko)n elért eredmény számít a végeredménybe. (Rontani is lehet!) 4) Javításnak – az eredeti 2 zh alapján – a legalább elégséges osztályzatot elért hallgatók újbóli ZH írása számít. 5) A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 50 |
házi feladat elkészítése | 12 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Bevezetés a szolgáltatásmarketingbe |
2. | A szolgáltatások minősége |
3. | Marketingstratégiák a szolgáltatóvállalatoknál |
4. | Fogyasztói magatartás vizsgálata és a vevőmegtartás |
5. | A szolgáltatástermék, az ár-, az értékesítési és a kommunikációs politika |
6. | Az emberi tényező, a tárgyi elemek és a szolgáltatási folyamat menedzselése |
7. | Szolgáltatások tervezése |
8. | A kétoldalú kockázat csökkentését elősegítő egyéb menedzsment módszerek |
9. | Szimulációs gyakorlat |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Kovács István | mesteroktató / senior lecturer | kovacs.stefan@gtk.bme.hu |
Orbulov Vanda | PhD hallgató / PhD student | orbulov.vanda@gkt.bme.hu |