Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy bevezetést nyújtson az üzleti értékelés alapvető megközelítéseibe és módszereibe. Be-mutatjuk az egyes módszerek legfontosabb kihívásait és korlátait is. A résztvevők megismerhetik mind a jövedelem (cash flow), mind többszörös és eszközalapú megközelítéseket. Felülvizsgálják a pénzügyi elemzés és tervezés folyamatát és szabályait, valamint a tőkeköltség becslésének szabályait. Kitérünk a speciális értékelési feladatok, valamint a diszkontráta és prémiumok alkalmazására is. A tantárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek a napi értékelési feladatok megoldására a megszerzett ismeretek felhasználásával.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri
- • az üzleti értékelés céljait és eszközkészletét,
- • a pénzügyi kimutatások elemzésének és előrejelzésének módszereit,
- • a tőkeköltség becslési technikákat,
- • a különböző értékelési feladatok egyedi kihívásait,
- • az üzleti értékelés folyamatát és kritikus lépéseit.
Képesség
- A hallgató képes
- • megtervezni, megszervezni és saját maga végzi tanulmányi folyamatát,
- • megtalálni és áttekinteni a tárgy releváns irodalmát,
- • kritikus megközelítést alkalmazni és szűrni a rendelkezésre álló információkat,
- • a pénzügyi és értékelési modellek közötti kapcsolatok azonosítani,
- • elvégzni a döntéstámogatáshoz szükséges számításokat
Attitűd
- A hallgató
- • nyitott a pénzügyi szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására
- • a tanulás során működő oktatóval és hallgató társaival,
- • gyarapítja tudását és tájékozódik,
- • az azokkal kapcsolatos IT eszközök által kínált lehetőségeket.
Önállóság és felelősség
- A hallgató
- • nyitott a jól megalapozott kritikák befogadására,
- • együttműködik a diáktársaival a feladatok megoldása során,
- • képes döntéseket hozni saját maga,
- • jól megalapozott ítéletek tud hozni döntései során,
- • jól átlátja felelősségének fontosságát, és képes megbecsülni döntéseinek következményeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, írásbeli és szóbeli kommunikáció, informatikai eszközök és technikák használata, választható felada-tok egyedül és csoportosan. A hallgatóknak az órákon magával kell vinniük és használniuk kell a Microsoft Office (2013-as vagy újabb ver-ziójú) laptopjukat.
Tanulástámogató anyagok
- Koller, Tim – Goedhart, Marc – Wessels, David (2020): Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies (Wiley Finance) 7th Edition, Wiley
- Damodaran, Aswath (2012): Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset, 3rd Edition, Wiley
- Damodaran, Aswath (2018): Dark Side of Valuation, The: Valuing Young, Distressed, and Complex Businesses: Valuing Young, Distressed, and Complex Businesses 3rd Edition, Pearson FT Press
- Pratt, Shannon P. (2008): Valuing a Business: The Analysis and Appraisal of Closely Held Companies (McGraw-Hill Library of Investment and Finance), 5th Edition, McGraw-Hill Education
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félév végi írásbeli teljesítménymérés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
írásbeli vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- írásbeli vizsga: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
a TVSZ szerint
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 87 - 100-100 |
Jeles | 87 - 100 |
Jó | 75 - 86 |
Közepes | 63 - 74 |
Elégséges | 50 - 62 |
Elégtelen | 0 - 49 |
Javítás és pótlás
a TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel az órákon | 12 x 2 = 24 |
házi feladat (opcionális) | 40 |
felkészülés a vizsgára | 86 |
Összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|