Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
VÁLLALATÉRTÉKELÉS
Azonosító
BMEGT35ML07
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgajegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bethlendi András
Beosztása
docens
Email címe
bethlendi.andras@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Pénzügyek Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.11.08-tól).

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy bevezetést nyújtson az üzleti értékelés alapvető megközelítéseibe és módszereibe. Be-mutatjuk az egyes módszerek legfontosabb kihívásait és korlátait is. A résztvevők megismerhetik mind a jövedelem (cash flow), mind többszörös és eszközalapú megközelítéseket. Felülvizsgálják a pénzügyi elemzés és tervezés folyamatát és szabályait, valamint a tőkeköltség becslésének szabályait. Kitérünk a speciális értékelési feladatok, valamint a diszkontráta és prémiumok alkalmazására is. A tantárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek a napi értékelési feladatok megoldására a megszerzett ismeretek felhasználásával.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri
  2. • az üzleti értékelés céljait és eszközkészletét,
  3. • a pénzügyi kimutatások elemzésének és előrejelzésének módszereit,
  4. • a tőkeköltség becslési technikákat,
  5. • a különböző értékelési feladatok egyedi kihívásait,
  6. • az üzleti értékelés folyamatát és kritikus lépéseit.
Képesség
  1. A hallgató képes
  2. • megtervezni, megszervezni és saját maga végzi tanulmányi folyamatát,
  3. • megtalálni és áttekinteni a tárgy releváns irodalmát,
  4. • kritikus megközelítést alkalmazni és szűrni a rendelkezésre álló információkat,
  5. • a pénzügyi és értékelési modellek közötti kapcsolatok azonosítani,
  6. • elvégzni a döntéstámogatáshoz szükséges számításokat
Attitűd
  1. A hallgató
  2. • nyitott a pénzügyi szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására
  3. • a tanulás során működő oktatóval és hallgató társaival,
  4. • gyarapítja tudását és tájékozódik,
  5. • az azokkal kapcsolatos IT eszközök által kínált lehetőségeket.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató
  2. • nyitott a jól megalapozott kritikák befogadására,
  3. • együttműködik a diáktársaival a feladatok megoldása során,
  4. • képes döntéseket hozni saját maga,
  5. • jól megalapozott ítéletek tud hozni döntései során,
  6. • jól átlátja felelősségének fontosságát, és képes megbecsülni döntéseinek következményeit.

Oktatásmódszertan

Előadások, írásbeli és szóbeli kommunikáció, informatikai eszközök és technikák használata, választható felada-tok egyedül és csoportosan. A hallgatóknak az órákon magával kell vinniük és használniuk kell a Microsoft Office (2013-as vagy újabb ver-ziójú) laptopjukat.

Tanulástámogató anyagok

  • Koller, Tim – Goedhart, Marc – Wessels, David (2020): Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies (Wiley Finance) 7th Edition, Wiley
  • Damodaran, Aswath (2012): Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset, 3rd Edition, Wiley
  • Damodaran, Aswath (2018): Dark Side of Valuation, The: Valuing Young, Distressed, and Complex Businesses: Valuing Young, Distressed, and Complex Businesses 3rd Edition, Pearson FT Press
  • Pratt, Shannon P. (2008): Valuing a Business: The Analysis and Appraisal of Closely Held Companies (McGraw-Hill Library of Investment and Finance), 5th Edition, McGraw-Hill Education

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félév végi írásbeli teljesítménymérés alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

írásbeli vizsga

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • írásbeli vizsga: 100

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

a TVSZ szerint

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 87 - 100-100
Jeles 87 - 100
75 - 86
Közepes 63 - 74
Elégséges 50 - 62
Elégtelen 0 - 49

Javítás és pótlás

a TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel az órákon 12 x 2 = 24
házi feladat (opcionális) 40
felkészülés a vizsgára 86
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége