Objectives
The aim of the course is to help students who, when writing their thesis, seek to explore the problem in their field with scientific needs, to interpret and publish the results. Practice-oriented is a consideration when teaching the subject, where students can deepen their theoretical knowledge and experience in a creative way.
Academic results
Knowledge
- Know the higher statistical methods
- You know the basics of managing software that supports research technology.
- He knows the measurement theory background of research technology.
- Know the higher statistical methods
Skills
- It is able to interpret the results revealed during the research, to draw conclusions, to publish results.
- It is able to properly manage statistical methods.
- It is able to interpret the results revealed during the research, to draw conclusions and to publish results.
Attitude
- Collaborates with the instructor and fellow students in the expansion of knowledge
- 2. Openly accepts well-founded critical comments.
- 3. In order to achieve the goal, it mobilizes its theoretical and practical knowledge and abilities autonomously, in cooperation with the other members of the group (and sometimes by directing them).
Independence and responsibility
- 1. Cooperate with the instructor and fellow students in the expansion of knowledge,
Teaching methodology
Lectures, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques.
Materials supporting learning
- Kutatásmódszertan - Bevezetés a pedagógiai induktív kutatás módszereibe és útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Kutatásmódszertan II. – Bevezetés a pedagógiai deduktív és szociálpszichológiai kutatás módszereibe, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Csíkos Csaba: A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2020, ISBN 978-963-489-248-9
General Rules
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő tematikus dolgozat leadásával.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100 %-os részvétel • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- tematikus dolgozat: 100
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94- 100-100 |
Very good | 88– 94 |
Good | 75– 87 |
Satisfactory | 62– 74 |
Pass | 50– 61 |
Fail | 0- 50 |
Retake and late completion
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel kontaktórán | 5 |
felkészülés a félévközi jegy megszerzésére | 130 |
egyéb felkészülés | 15 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- |