Célkitűzések
A tantárgy célja segítséget adni azoknak a hallgatóknak, akik szakdolgozatuk írásakor törekednek a saját területükön értelmezett problémakör tudományos igényű feltárására, az eredmények értelmezésére és közreadására. A tantárgy oktatásánál szempont a gyakorlat-központúság, ahol a hallgatók az elméleti ismereteiket és a munkájuk során szerzett tapasztalataikat alkotó módon mélyíthetik el.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a magasabb szintű statisztikai módszereket
- Ismeri a kutatástechnikát támogató szoftverek kezelésének alapjait.
- Ismeri a kutatástechnika méréselméleti hátterét.
- Ismeri a magasabb szintű statisztikai módszereket
Képesség
- Képes a kutatás során feltárt eredményeket értelmezni, következtetéseket levonni, eredményeket publikálni.
- Képes megfelelően kezelni statisztikai módszereket.
- 3. Képes a kutatás során feltárt eredményeket értelmezni, következtetéseket levonni, eredményeket publikálni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival
- 2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- 3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Önállóság és felelősség
- 1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Kutatásmódszertan - Bevezetés a pedagógiai induktív kutatás módszereibe és útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Kutatásmódszertan II. – Bevezetés a pedagógiai deduktív és szociálpszichológiai kutatás módszereibe, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Csíkos Csaba: A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2020, ISBN 978-963-489-248-9
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő tematikus dolgozat leadásával.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100 %-os részvétel • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- tematikus dolgozat: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94- 100-100 |
Jeles | 88– 94 |
Jó | 75– 87 |
Közepes | 62– 74 |
Elégséges | 50– 61 |
Elégtelen | 0- 50 |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel kontaktórán | 5 |
felkészülés a félévközi jegy megszerzésére | 130 |
egyéb felkészülés | 15 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.