Versions
Department of Technical Education
Programme: Műszaki szakoktató alapszak 2017/18/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 4
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Megismeri a prezentáció jelentését, fogalmát, filozófiáját.
- Megismeri a prezentációs műfajokat, annak klasszikus és modern eszköztárát.
- Megismeri a prezentációs szakirodalom legkiemelkedőbb alkotásait és alkotóit.
Ability
- Képes a prezentációs szakirodalom és szakanyagok önálló feltárására, követésére.
- Képes a különböző prezentációs műfajok kritikai elemzésére.
- Képes a különböző műfajú prezentációs feladatok egyéni és önálló elkészítésére, továbbá képes egy ilyen feladat menedzselésére.
- Képes értelmezni a technológia szerepét az oktatásban, a szakmai életben.
Attitude
- Interaktív módon együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Csoportos feladatvégzés, team-munka esetén határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó a kommunikáció-tudomány új eredményei iránt.
- Törekszik a pontos, hibamentes, hatékony feladatmegoldásra.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi az egyéni feladatok megoldását és a problémák végiggondolását.
- A csoportmunkában, a team-munkában aktívan, arányosan és felelősséggel dolgozik.
- Nyitottan fogadja az elemző munkát és a megalapozott kritikai észrevételeket.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- A tantárgy elektronikus oktatási keretrendszerrel rendelkezik a MOODLE-ban. URL: https://edu.gtk.bme.hu/A hallgatói belépés segédlet a főoldal bal oszlopsávjában található.
- A MOODLE-rendszerbe feltöltött félévenként aktualizált 2 oldalas tájékoztató megtalálható.
- Kötelező irodalom: Lőrincz Éva - Sturcz Zoltán: PREZENTÁCIÓ. Typotex Kiadó, Budapest, 2013. 298 ol-dal. Az e-jegyzet elérhető elektronikus formában (PDF).
- Ajánlott szakirodalom és tematikus irodalomjegyzék: a fenti tankönyv 9. fejezetében található. Kiemelt ajánlás: Garr Reynolds: PreZENtáció. HVG Kiadó, 2009. 238 oldal.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az alábbiak szerint történik: Részvétel a tanórákon a TVSZ-nek megfelelően minimum 70%-ban. Ellenőrzés órai mikrofeladatokkal. Folyamatos évközi munka és tananyag-feldolgozás: az előadások, a kiadott segédanyagok, a feldolgozott ismeretek bedolgozása az órai feladatokba és a félévközi otthoni feladatokba
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Félévközi, otthoni projektfeladatok: leírás és értékelési szempontok a tantárgyi tájékoztató (3-6. oldalakon). 1.) Elektronikus prezentáció készítése: Feltöltés határideje a Moodle rendszerben.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (1. házi projektfeladat): 60%
- 2. részteljesítmény értékelés (2. órai munka, mikrofeladatok): 40%
- : 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 91-100 |
Good | 81-90 |
Satisfactory | 61-80 |
Pass | 50-60 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem ki-váltható vagy helyettesíthető: órai mikrofeladatok 2) A házi feladat azaz a projektfeladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbit vesszük figyelembe.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
8 | |
22 | |
30 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A prezentáció fogalma, értelmezése; prezentáció és kommunikáció viszonya. Mikrofeladat: a saját prezentációs tapasztalatok, élmények begyűjtése, értékelése. Felkészülés a prezentációs feladatokra: cél-, közönség-, helyszín-, eredményelemzés szempontjai. Mikrofeladat: a közönség- és a helyszín rizikóelemei. |
2. | Az írásművek alkotásának általános nyelvi, formai, szerkesztési jellegzetességei, protokolláris szabályai. Mikrofeladat: szerkesztési, helyeírás-elemzési teszt. Előadói prezentációs formák, műfajok, események, helyszínek. Mikrofeladat: egy saját szakmai élmény rövid leírása, értékelése. |
3. | A szóbeli előadást kísérő elektronikus prezentáció felépítése, koncepció kialakítása. Mikrofeladat: prezentációs témavázlat egyénileg motivált témakörben. Hatásos prezentáció készítése PowerPointtal, Prezi.com és egyéb megoldások; elméleti és gyakorlati kérdések. Mikrofeladat: egyéni kérdésfelvetések, szerkesztési problémák felvetése, megbeszélése. |
4. | Hallgatói mintaprezentációk bemutatása; elemzési, értékelési szempontok. Mikrofeladat: Két hallgatói prezentáció élő bemutatásban. Értékelés egyéni értékelő lapokon, majd kollektív módon. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Nagy Katalin | tanársegéd | |
Szalóki Tiborné | tanársegéd |