Objectives
The most important factor in the planning of the professional content of the training is the analysis and mapping of labour market expectations. The aim is to gain knowledge of needs assessment techniques. Understand the rules of trainings that are so-called trainings related to regulated activities. It is of the utmost importance that students become familiar with the content of the programme requirements laid down by law. Know the structure of the program requirements. They are familiar with the procedures for adopting and publishing programme requirements. To help the student understand how a training program that takes into account the requirements of the program is established and the role of the qualification in the process. It is of the utmost importance that the notification and authorisation issues are also clear from the dimension of the programme requirements and training programme.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
- 1. Képes lesz a munkaerőpiaci igényeket a képzési programba illeszteni.
- 2. Képes lesz a programkövetelményekhez kapcsolódó szakmai fejlesztések megvalósítására.
- 3. Képes lesz a bejelentési és engedélyeztetési folyamatokat koordinálni
Independence and responsibility
Teaching methodology
Lectures, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques. Tasks carried out independently and in group work.
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok-
- Stratégia:
- 1168/2019.(III.28.)Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
General Rules
A tanulmányi eredmények értékelése vizsga keretében történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: vizsga
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: -
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88-94% |
Good | 75-87% |
Satisfactory | 62-74% |
Pass | 50-61% |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel kontaktórán | 10 |
felkészülés a kontaktórára | 50 |
felkészülés a vizsgára | 80 |
egyéb felkészülés | 10 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |